A szupersportkocsikat megszégyenítő gyorsulású járgányt Spanyolországban tesztelik.
A Nissan néhány évvel ezelőtt az első Leafből készített egy versenyautót, azonban ez a Nismo RC kivitel ugyanazt a 109 lóerős hajtásláncot kapta, mint ami az utcai autóban is található. A most Európába érkezett utódmodell már a második generációs Leaf-re épül, a hajtása pedig sokkal erősebb a sorozatban készülő autóénál.
A napokban a spanyolországi Valenciában található Circuit Ricardo Tormo versenypályán tesztelt új Leaf Nismo RC meghajtásáról két darab 161 lóerős villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye 322 lóerő, ezenkívül pedig a 640 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az összkerékhajtású, karbonszálas műanyagot gazdagon felvonultató újdonság tömege 1 220 kilogramm, a 0–100-as gyorsulást pedig alig 3,4 másodperc alatt lehet letudni vele.
A 4,54 méter hosszú, illetve 2,75 méteres tengelytávolságú Leaf Nismo RC magassága mindössze 1,21 méter, vagyis a versenyautó több mint 30 centiméterrel alacsonyabb az utcai forgalomba szánt normál Leaf villanyautónál. Melyből egyébként közúti használatra szánt sportos Nismo változat is készült.