Henrik Fisker csapata nemrég egy újfajta akkumulátorra adott be szabadalmat, ami jóval nagyobb hatótávra és sokkal gyorsabb töltésre képes, mint bármelyik mai modell.
Az utóbbi évek egyik legnagyobb kérdése már nem az, hogy az elektromos meghajtású autóké lesz-e a jövő, hanem az, hogy mikor robban be igazán a piac. Ehhez pedig alapvetően két dolog szükséges: nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor és rövid felöltési idő. A Tesla Model S jelenlegi legerősebb változata 500+ kilométerre elegendő energiát tud tárolni, és a Supercharger-hálózaton 30 perc alatt tudják feltölteni. A cég egyik legnagyobb riválisa azonban állítja, néhány éven belül ez már elavult technológiának számít majd.
A korábban a Teslánál is dolgozó Henrik Fisker cége nemrég olyan szabadalmat nyújtott be, ami állításuk szerint teljesen újraértelmezi az akkumulátor fogalmát. A meglévő lítium-ionos helyett ugyanis szilárdtest-akkumulátort készítettek, ami több mint 500 mérföldre, vagyis 800+ km-re elegendő elektromos áramot tud tárolni, és amit – most tessék kapaszkodni – kevesebb mint 1 perc alatt lehet teljesen feltölteni.
A Mashable beszámolója szerint a két paraméter külön-külön is alkalmas lenne arra, hogy megingassa a Tesla trónját, együtt azonban akkorát üthet a cégen, amivel hosszú évekre a második helyre kerülnének. A titok a fejlesztők szerint abban rejlik (más hasonló irányú fejlesztéssel szemben), hogy újragondolták az akkumulátor tervezését, így a jelenlegi lítim-ionos akkumulátornál 2,5-szer több energiát képes eltárolni, miközben harmadannyiba kerül.
Egyelőre azonban még nyugodtan alhatnak Muskék, Fisker szerint ugyanis a technológia valamikor 2023 után állhat készen a tömegtermelésre. Ugyanakkor januárban már megvillantana valamit a jövő technológiájából a Fisker, ugyanis Las Vegasban, a CES elektronikai szakkiállításon debütál majd a cég legújabb elektromos autója, az EMotion, ami a tervek szerint 640 km-es hatótávolsággal és 9 perces töltési idővel érkezik.